Retour Policy
Retour Policy Fedde&Kees
Fedde&Kees probeert u via de website zo goed mogelijk te informeren over de artikelen. Is een artikel toch niet wat u ervan verwacht, dan kunt u het binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling retourneren.
Voorwaarden retourneren
U kunt uitsluitend artikelen retourneren die gekocht zijn in de webshop van Fedde&Kees.
Nadat uw bestelling is bezorgd, heeft u 14 dagen na aanvraag van de retour de tijd om de artikelen te retourneren. Na deze periode is de aankoop definitief.
Het artikel dient teruggezonden te worden met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele staat en verpakking, anders wordt er waardevermindering in rekening gebracht. Gebruik voor de retourzending een deugdelijke verzendverpakking.
De consument draagt de directe kosten van de terugzending. U mag zelf bepalen of u dit via de normale post verstuurt of met track&trace.
Nadat Fedde&Kees uw retour gestuurde artikel heeft ontvangen, ontvangt u per e-mail een bevestiging.
Bij retourneren (ontbinding koop van 1 of meerdere artikelen) zal het retour te ontvangen bedrag (prijs van het betaalde product) zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen aan u overgemaakt worden. Fedde&Kees stort het bedrag terug op de rekening waarmee de bestelling werd afgerekend of bij aankoop met een cadeaubon, door verhoging van het cadeaubon-saldo.
Retourartikelen kunnen alleen teruggestuurd worden naar ons retouradres:
Fedde&Kees
Zuideinde 163
2421 AD Nieuwkoop
Nederland
Binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, kunt u de bestelling annuleren door een retour aan te melden in het retourportaal. De link naar het retourportaal staat in uw trackingmail of ga direct naar het retourportaal.
Zichttermijn
Bij een ontvangen pakket, telt de bezorgdag zelf als dag 0 en de volgende dag als dag 1. Voor servicepunt-leveringen telt de dag dat het pakket wordt afgehaald als dag 0 en de volgende dag als dag 1.
Gehele bestelling retourneren
Wanneer u de hele order terugstuurt (met of zonder reden), zal Fedde&Kees het gehele aankoopbedrag terugstorten op het rekeningnummer dat bij Fedde&Kees bekend is of bij aankoop met een cadeaubon, door verhoging van het cadeaubon-saldo. De kosten die u maakt voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening.
Eén product retourneren uit een bundel
Wilt u 1 van de producten die onderdeel zijn van een gekochte set of bundel retourneren? Dan vervalt de korting. U krijgt de totale prijs minus de kosten van het product dat u behoudt teruggestort.
Rekenvoorbeeld: Follow-up set = € 123,50. U stuurt het BUNDI slaapzakje retour. U krijgt het volgende bedrag teruggestort: € 123,50 - € 65 (kosten NUNKI Wieg) = € 58,50.
Stappenplan artikel retourneren
Stap 1: Meld uw retourzending aan via het retourportaal. U heeft hier uw ordernummer (#) en postcode voor nodig.
Stap 2: Geef per product de reden van uw retour op.
Stap 3: Ga verder via de knop ‘Afbeelding uploaden’. Het uploaden van een afbeelding is niet noodzakelijk. Indien u twijfelt of uw retour aan de voorwaarden voldoet, helpt het ons bij het bedenken van een oplossing.
Stap 4: Kies de methode van terugbetaling. Het is niet mogelijk om een artikel om te ruilen, indien de retour voldoet aan de voorwaarden, ontvangt u uw geld terug.
Stap 5: Kies retourwijze. Er zijn op dit moment 2 opties: Afleverpunt - Geen printer nodig en Afleverpunt - Thuis label printen. Het dichtstbijzijnde afleverpunt wordt getoond, maar deze kunt u zelf wijzigen.
Stap 6: Ga naar het overzicht en controleer uw gegevens. U ziet hier wat de kosten voor het retourneren zijn.
Stap 7: Bevestigen en betalen. U wordt naar een beveiligde omgeving van Mollie geleid, waar u de betaling voor het retourlabel kunt afronden.
Fedde&Kees streeft ernaar uw retourverzoek binnen 2 werkdagen te verwerken. Zodra uw verzoek is goedgekeurd, krijgt u per mail uw retourlabel toegezonden en kunt u het pakket inleveren bij het door uw gekozen Servicepunt. U heeft dan nog 14 dagen de tijd om de zending retour te sturen.
Retouradres
Fedde&Kees
Zuideinde 163
2421 AD Nieuwkoop
Nederland
U kunt ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping die terug te vinden is onderaan (na artikel 21) onze Algemene Voorwaarden.
Indien een retourzending niet voldoet
Indien de retourzending niet (voldoende) gefrankeerd is, is Fedde&Kees helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Dit geldt ook voor zendingen die geweigerd zijn of niet zijn opgehaald bij het afhaalpunt. Het betreft administratiekosten à €5 en de kosten die de vervoerder ons in rekening brengt voor het bezorgen van ongefrankeerde zendingen (Zendingen binnen Nederland vanaf €11,00). Dit betekent dat deze kosten dan minimaal €16 zullen bedragen. Deze kosten zal Fedde&Kees inhouden op de creditnota van de artikelen.
Indien een retour gebruikerssporen bevat en niet meer als nieuw verkoopbaar is, wordt € 30 (per artikel) waardevermindering in rekening gebracht of wordt u de optie geboden om de artikelen opnieuw te ontvangen.
Retourzendingen buiten de retourtermijn van 14 dagen kan Fedde&Kees niet accepteren.
Fedde&Kees is bij een retour niet verantwoordelijk voor vertragingen en verloren zendingen door POST NL (of andere verzender). Neem in dit geval contact op met jouw verzender.
Overige vragen
Heeft u nog andere vragen, neem gerust contact op via retour@feddekees.nl. Wij helpen u graag verder.
Voor de overige voorwaarden zie:
Algemene voorwaarden,
Privacy Policy,
Klachten Policy.